We value international projects at the JKG and therefore actively develop and support them.

We believe that involving our students in exciting new topics and working with students from other countries will create advantages not normally found in the classroom. Some of the projects are short-term and others long-term, but all of them are special.

 

E-Pals are like "pen-pals" from the days before computers, with the difference that “ePals” usually exchange emails instead of letters. If you have an ePal who is a native speaker of the language you're learning, you can take part in Tandem Learning. With your Tandem Learning partner you can help each other practise what you know, improve your language skills and learn about each other’s culture. Contacting each other by email (as 'ePals') is an easy way to do this.
Source: Lingu@net World Wide

At the JKG we have had an on-going epal project with Lincoln High School; Thief River Falls, Minnesota, USA since 2017. Thirty students from Year 10 have enjoyed the experience of communicating with their matches in the USA, discussing themes and topics such as leisure activities, holidays, comparing the British and American school systems and their everyday lives. This year a further 20 students in Year 9 have found new matches.

Dies ist eine neue Partnerschule für SuS in Jg 9. In diesem epal Projekt besteht die Möglichkeit, regelmäßig mit amerikanischen SuS auf Englisch per E-Mail zu kommunizieren.   

The Global Citizenship Award at the JKG

We are linked to others on every continent in so many ways. It might be through politics, culture, economics, the environment or social contact but it’s easy to imagine how global events influence local lives. We want to promote and recognise global citizenship at the JKG because "learning" becomes more meaningful if it becomes increasingly relevant. By doing this, stereotypes and misinformed views about people are also challenged and ignorance and intolerance exposed and tackled head on. We recognise that we have a responsibility towards each other and that we can learn from one another. This is forward looking education for the 21st century and why global citizenship is promoted at the Janusz Korczak-Gesamtschule.
International partner school exchanges and related international projects are central to this process. They have a positive impact on students and can continue to raise standards. We want to recognise and celebrate this at the JKG by giving an award certificate each year to deserving students, called the "Global Citizen Award".

Students awarded with the certificate have demonstrated an extraordinary commitment to international projects which has inspired and enriched the lives of students at the Janusz Korczak-Gesamtschule. This award at our school has been encouraged by supportive words from Helen Clark, the Administrator of the United Nations Development Programme, who is ’impressed and inspired’ by the creation of our certificate program and who will show her support for the award when it is given out.

Der Global Citizenship Award und die Janusz Korczak-Gesamtschule

Das Leben von Kindern und jungen Menschen wird zunehmend geprägt von dem, was in anderen Teilen der Welt passiert und heute mehr denn je ist ‘global zu sein’ Teil unseres Alltags. Wir sind mit anderen auf jedem Kontinent auf vielfältige Weise verlinkt, und zwar sozial, durch Medien und Telekommunikation, kulturell, durch Reisebewegungen, wirtschaftlich, durch Handelsbeziehungen, umweltbedingt, wir leben alle auf einem Planeten und politisch, durch internationale Beziehungen und Rechtsordnungen.
Die globale staatsbürgerliche Erziehung ist eine zukunftsorientierte Schulausbildung für das 21. Jahrhundert. Es gibt dem Lernen eine Bedeutung dadurch, dass es aufregend, relevant und auf lebensnahen Szenarien basiert. Es stellt Fehlinformationen und stereotype Ansichten über Menschen infrage und ermöglicht Schülern und Schülerinnen, Unwissenheit und Intoleranz entgegenzuwirken. Darüber hinaus erkennt es an, dass wir als Individuen Macht haben: jeder von uns kann Dinge verändern, und jeder von uns kann Entscheidungen über sein Verhalten treffen. Aber diese Macht kann sogar noch größer sein, wenn wir zusammenarbeiten. Außerdem zeigt es, dass die Welt in der wir leben unfair und ungleich ist, aber Herausforderungen und Ver-änderungen fördert. Letztlich ermutigt es, unsere Verantwortlichkeiten zueinander anzuerkennen, und voneinander zu lernen.
Aus diesem Grund wird die Förderung der staatsbürgerlichen Erziehung durch Austauschbesuche und dazugehöriger Projekte eine positive Auswirkung auf die Schüler und Schülerinnen haben und kann Standards anheben. Dies sollte an der Janusz Korczak-Gesamtschule anerkannt und zelebriert werden – durch eine Auszeichnung an würdige Schüler und Schülerinnen.

Aus den oben genannten Gründen haben wir jetzt ein jährliches Global Citizenship Award Zertifikat. Dieses wird nur an diejenigen SuS verliehen (nominiert von den Klassenlehrern/Klassenlehrerinnen oder von dem Fachlehrer/der Fachlehrerin), die ‚proaktiv’ im Schuljahr ihr ‚außergewöhnliches Engagement’ hinsichtlich Internationalisierung und Global Citizenship gezeigt haben (dies beinhaltet nicht die Teilnahme an Austauschbesuchen). SuS haben ein außergewöhnliches Engagement hinsichtlich internationaler Projekte gezeigt, welches das Leben der JKG SuS bereichert hat. Dadurch haben sie anderen SuS die vielen Vorteile des Global Citizenship gezeigt.

Dieses Zertifikat wurde durch unterstützende Worte von Helen Clark bestärkt, UN-Administrator Entwicklungsprogramme, die ’beeindruckt und inspiriert’ ist von unserem Zertifikatsprogramm und ihre Unterstützung dazu zeigen wird, wenn das Zertifikat vergeben wird.

Da sich unsere Schüler und Schülerinnen weiterhin mit internationalen Projekten und Themen beschäftigen werden, wird die globale staatsbürgerliche Erziehung von unserer Schule als ein Ziel des lebenslangen Lernens anerkannt. Die Initiative des JKG Global Citizenship Award Zertifikats wird dieses jährlich anerkennen und wir freuen uns auf die Nominierungen in den nächsten Jahren.

Pen-Pals

International "pen-pal" projects are highly valued at the JKG. In this "high-tech" world of emails, text messages and so on, letter-writing skills still make a valuable

contribution to the process of language learning.

Kyrkskolan, Ludvika, Schweden

35 Schüler und Schülerinnen sind an einem pen-pal Projekt zu Themen wie "Our school and our town" und "festivals"beteiligt. 

Mit Skype führen wir ebenfalls neue Themen ein und haben bereits Schulvideos ausgetauscht.

Project Global Buddies

"Project Global Buddies" is a project about connecting people who live and learn in different parts of Europe and beyond. Along the way, students will discover new cultures and customs and find out about people living there. There's therefore an increasing realisation that the lives of children and young people are shaped by what happens in other parts of the world and today, more than ever before, being part of a "global community" is shaping our everyday lives.
 
People are increasingly linked around the world socially, culturally, economically, environmentally and politically and we all share one planet, one future. The participants and partner schools involved in this project recognise how relevant this is to their students and believe that supporting and preparing them for living, learning and working in a global society is also the responsibility of educators.
 
Schools already do this by the development of international school projects, exchanges with schools in different countries, the awarding of Global Citizenship Certificates and integrating the concept of internationalisation within the school programme or curriculum. They do this because they know it will challenge students to ask questions, expose them to different cultures, increase language proficiency and prepare them for life-long learning. We all want our students to be inspired motivated learners but once in a while you need a little help to make all this seem possible.
 
Welcome to the world of travel buddies! These soft toys are exchanged between classrooms worldwide. They like to be included in everyday student activities, providing a "journal" of their lives. Students can take the "Travel Buddy" with them on trips, holidays or even take them home for a weekend. Students can then document their time with photos and text. They especially like to be sent to partner schools abroad, allowing students to follow journeys and experiences in different cultures through "their' eyes.
 
"Through the eyes of a travel buddy" is the key to this project as they have no opinions or thoughts of their own. They are brought to life by the experiences and ideas of children and with their imagination and thoughts, travel buddies can connect people not just in Europe but also worldwide.
 
Students provide the inspiration and "Global Buddies" provide the opportunities for the project.

www.projectglobalbuddies.weebly.com

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